۲۲ خرداد ۱۳۸۹

بازداشت شدگان را فراموش نکنیم

اعتراف رادان به بازداشت جمعی معترض

جرس: احمد‌رضا رادان، جانشين فرمانده ناجا گفت: هيچ مشكلي در سراسر كشور نداشتيم.
به گزارش فارس،وي اظهار داشت: در تهران نيز تعداد اندكي توسط مأموران اطلاعاتي به عنوان مظنون دستگير شدند كه ظرف امشب پس از تكميل پرونده به دستگاه قضايي معرفي خواهند شد.

این در حالیست که به گزارش هرانا، در پی بازداشت های گسترده امروز معترضین دست کم 200 نفر توسط نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت شدند، خانواده برخی از بازداشت شدگان در مقابل پلیس پیشگیری خیابان انقلاب مقابل سینما بهمن تجمع کرده و خواهان آزادی وابستگان خود شدند.

پلیس پیشگیری از دادن اسامی بازداشت شدگان به خانواده ها خودداری می کند.

-

-

-

-

حکومت نتوانست وحشت‌اش را پنهان کند
جرس: درست یک سال از شروع دوره‌ای جدید از مبارزات آزادی‌خواهانه ملت ایران گذشت. امروز روز تولد جنبشی بود که گرچه در این یک سال شهادت‌ها، کتک خوردن‌ها، بازداشت‌ها، دوری‌ها و اشک‌های بسیاری را به خود دید اما نوید فردایی سبز را به مردم مقاوم ایران می‌‌داد.

 



حکومت ایران که یک سال است هر روز اعلام می‌کند این "فتنه" پایان یافته و با این حال باز هم هر روزش را با هراس از این جنبش به شب می‌رساند، در روز تولد مقاومت سبز ایران هم نتوانست بر ترس خود غلبه کند.

برای راهپیمایی مجوز نداد؛ تاکید کرد که با حاضران در "تجمعات غیرقانونی" برخورد می‌شود؛ از ساعات اولیه صبح خیابان‌ها را پر کرد از ماموران گارد ویژه و لباس‌شخصی‌ها و تا آنجا که توان داشت لشکر کشید؛ اما آنچه عایدش شد حضور مردمی بود که به طور پراکنده گرچه مجال فریاد زدن نیافتند اما حضورشان در مناطق مختلف فریادی بود بر زنده بودن جنبش سبز و بار دیگر رعشه انداخت بر اندام آنان که نمی‌خواستند باور کنند.

امروز نقاط مختلف تهران صحنه حضور مردمانی که بدون دعوت و تنها برای نشان دادن حضورشان، در سکوت به خیابان‌ها آمدند. گرچه امروز هم به گزارش هرانا نزدیک 200 نفر بازداشت شدند، بسیاری مورد حمله قرار گرفتند و گاز اشک‌آور خوردند، اما امید در دل‌شان جوشید و باز هم گفتند که "ما بی‌شماریم."

 

تلاش ماموران یگان ویژه برای ایجاد رعب و وحشت میان مردم


 ماموران یگان ویژه و لباس‌شخصی‌ها در خیابان‌های تهران تلاش کردند تا به اشکال مختلف میان مردم حاضر در خیابان‌ها رعب و وحشت ایجاد کنند.

یک شاهد عینی از تهران، به جرس گفت که ماموران یگان ویژه و همچنین لباس شخصی‌ها سوار بر موتور از میان مردم حرکت می‌کردند و با باتوم و زنجیر به سطل‌های زباله، میله‌های خیابان می‌زدند تا با ایجاد صدا میان مردم ترس ایجاد کنند.

او ادامه داد: علاوه بر نیروهای یگان ویژه و نیروی انتظامی، حضور لباس شخصی‌ها بسیار نمودار بود و حتی بیش از دو گروه دیگر به نظر می‌رسید. آن‌ها اغلب با موتور، در پیاده‌رو و میان جمعیت حرکت می‌کردند و هیچ تلاشی برای پنهان کردن خود انجام نمی‌دادند.

یکی دیگر از شاهدان عینی به جرس خبر داد که حد فاصل خیابان انقلاب تا ولیعصر درست مانند روزهای پس از انتخابات سال گذشته شلوغ بود.

او همچنین گفت: البته تعداد نیروهای سرکوبگر بسیار بیشتر از آن روزها به نظر می‌رسید و خشونت‌شان هم بسیار بیشتر بود؛ تا جایی که تاوان یک لحظه ایستادن بی‌شک باتوم خوردن بود.

این شاهد عینی گفت که مردم در این فاصله نتوانستند جمع شوند و یا شعار دهند و تنها در خیابان‌ها می‌رفتند و باز می‌گشتند.

 

بازداشت بیش از 200 نفر در تهران
 

 
به گزارش هرانا 200 نقر نفر از شهروندان و معترضان امروز در خیابان‌های تهران بازداشت شدند.
 

هرانا خبر می‌دهد که از ساعت 16 عصر امروز خیابان‌های تهران شاهد درگیری‌های پراکنده بین جوانان و زنان با نیروهای ضد شورش و لباس شخصی بود و در این بین تعدادی از هموطنان توسط نیروها و ارگان های مختلف بازداشت و به مکان های نامعلومی منتقل شدند.

 

دانشجویان دانشگاه‌های شریف و تهران نیز اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی کردند که در ساعات بعدی زد و خورد هایی بین نیروهای حراست، بسیج و دانشجویان معترض در داخل دانشگاه شکل گرفت. این در حالی بود که رفت و آمد سایر دانشجویان به داخل دانشگاه تحت عنوان تعطیلی دانشگاه ممنوع اعلام شده بود.

 

هم چنین صدها تن از موتورسواران در اقدامی خشونت آمیز با رفتن به پیاده‌روهای و معابر عبور شهروندان اقدام به ضرب و شتم و فحاشی و سر دادن شعارهای تحریک آمیز کردند. این نیروها اقدام به شکستن تلفن های عمومی و تخریب کامل باجه‌های تلفن کردند تا از خبررسانی شهروندان به نقاط دیگر جلوگیری کنند.

 

این در حالی بود که تمام مسیرهای منتهی به خیابان انقلاب توسط گارد ضد شورش و با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی بسته شده بود.

 
پرتاب سنگ و آجر از سوی ماموران یگان ویژه به سمت مردم
 

همچنین امروز در جریان حضور مردم در خیابان، نیروهای امنیتی و ماموران یگان ویژه، به سمت مردمی که در خیابان‌ انقلاب بودند، سنگ و آجر پرتاب می‌کردند.

 

به گزارش هرانا، با حضور مردم معترض در میادین اصلی شهر تهران (میدان انقلاب)، ماموران یگان ویژه به سمت مردم سنگ و آجر و گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند تا جایی که مردم به سمت ایستگاه‌های مترو فرار می‌کردند و پناه می‌گرفتند.

 

جمعیت فراوانی در میدان انقلاب و خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب حضور داشتند که موتور سواران و نیروهای یگان ویژه، به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند.

 

در این میان تعداد زیادی از مامورانی که سوار بر موتور سیکلت بودند به سمت مردم هجوم می‌آوردند تا از این طریق مردم را پراکنده کنند و اجازه شکل‌گیری هیچ تجمعی را به آنان نمی‌دادند.

 

حد فاصل میدان امام حسین تا میدان آزادی نیز چندین نفر از شهروندان توسط نیروهای انتظامی و بسیج بازداشت شدند. شهروندان بازداشت شده به هنگام دستگیری به شدت از سوی ماموران انتظامی مضروب شده‌اند.

 

هم‌چنین نیروهای انتظامی و لباس شخصی از مردمی که در پیاده‌روها تردد می‌کردند به صورت مداوم از سطوح مرتفع فیلم‌برداری می‌کردند.

 

بر اساس این گزارش، در یکی از کوچه‌های منتهی به میدان انقلاب، حدود ۱۵ موتور سوار بسیجی، ناگهان از در یک پارکینگ ساختمان که به ظاهر مسکونی بود، به سمت مردم هجوم آوردند و به ضرب و شتم مردم پرداختند.

 

هم‌چنین، ماموران امنیتی در پیاده‌روهایی که مردم در آن تردد می‌کردند، با تنه زدن به مردم و باتوم زدن قصد تحریک آن‌ها را داشتند تا درگیری تازه‌ای آغاز کنند.

 

ایستگاه اتوبوس بی‌آرتی، بر روی پل جدیدی که در خیابان انقلاب ساخته شده، مقر نیروهای امنیتی و یگان ویژه بوده و اجازه‌ ایستادن اتوبوس‌ها را نمی‌دادند و افرادی که قصد پیاده شدن در آن ایستگاه‌ را داشتند، باید در ایستگاه‌های دیگر پیاده می‌شدند.


-
-
-


تجمع جمعي از مردم نجف آباد در بازار و در مقابل مسجد بازار

 


به گزارش رسیده به جرس،  حضور گسترده جوانان و بویژه زنان در این تجمع بسیار مشهود بود.

این تجمع با حمله لباس شحصی ها به خشونت کشیده شد.
 

گفته می شود که بیش از 70 زن و دختر از که در بین آنها افراد کمتر از 15 سال و بیش از 50 سال هم بودند دستگیر شدند و به اداره اماکن نیروی انتظامی این شهر واقع در امیر آباد برده شدند.

طبق خبرهای موثق برخی از این زنان و دختران در ساعات پایانی شب آزاد شدند ولی هنوز بسیاری دیگر در این مرکز بازداشت هستند.

 

در همین حال چند تن از پسران جوان هم دستگیر شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. 

این اداره اماکن بخاطر محل قرارگیری در بیابان امیر آباد نجف اباد و در محیطی که اطراف ان باغ و فضای آزاد قرار دارد چند وقتی است به کهریزک نجف اباد معروف شده است.
 

همچنین در تجمع امروز،  نیروهای لباس شخصی از شهرهای شهرک امام - کهریز سنگ و روستای علی آباد و منطقه عسگران که معروفترین مراکز لباس شخصی های شهرستان نجف آباد هستند به محل تجمع آورده شده بودند.
در این میان، حضور برخی از طلبه های شهرستانی که با لباس شخصی برای مقابله با مردم آمده بودند جلب نظر می کرد.  

 

برخی از حاضران در اطراف اداره اماکن و برخی مراکز بسیج می گفتند که به نیروی های لباس شخصی اسلحه کمری داده شده بود و در این مراکز از لباس شخصی ها می خواستند که اسلحه های خود را تحویل دهند. 
 

 

 این تجمع در حالی برگزار شد که جو شدید امنیتی و اطلاعاتی پس از برگزاری مراسم ارتحال ایت الله العظمی منتظری همچنان در نجف آباد وجود دارد. 

 

تجمع مردم در شیراز



امروز در دانشگاه شیراز در حالی که بر اساس فراخوان منتشر شده قرار بر این بود ار ساعت ۱۸ تجمع اعتراضی شکل بگیرد اما به دلیل ازدحام بی سابقه نیروهای حراست و اطلاعاتی و لباس شخصی ها در محوطه پردیس ارم و پراکنده کردن دانشجویانی که به قصد تجمع گرد آمده بودند تجمعی شکل نگرفت.

 

به گزارش رهانا در شیراز، دانشجویان بعد از مشاهده این وضعیت با خروج از دانشگاه به تجمع مردم در خیابان دانشجو و ملاصدرا و میدان نمازی و ارم پیوستند. مردم در این مکانها به صورت آرام و بدون شعار دادن راهپیمایی می‌کردند.

این در حالی است که در خیابان‌های شهر هم نیروهای انتظامی، بسیجی و حتی نیروهای راهنمایی و رانندگی را جهت ایجاد وحشت برای عدم حضور مردم در نقاط مختلف شهر قرار داده بودند به طوری که هر ۲۰ متر تعداد زیادی از این نیروها ایستاده بودند و تعداد خیلی زیادی لباس شخصی هم به محل آمده بودند و در حال گشت زنی بودند.

اما با وجود فضای امنیتی بسیار شدید، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه شیراز و عده ای از مردم معترض ساعت ۱۹ روبروی خوابگاه ارم برای مدت کوتاهی تجمع کردند. در همین لحظه بود که نیروهای ویژه ( موتور سواران ) وارد پیاده رو شدند و با ضرب وشتم ، جمعیت را متفرق کردند و با هجوم نیروهای بسیجی به مردم معترض ، تعدادی از معترضین دستگیر شدند.

این درگیری های پراکنده در نقاط دیگر از جمله خیابان ملاصدرا نیز رخ داده است، اما آمار دقیقی از تعداد دستگیر شده گان در دست نیست.

گزارش دیگری به جرس حاکی است که امروز 22 خرداد ساعت 6.30 جمعیتی 300 نفری در شیراز از میدان ارم به سمت فلکه علم در حرکت بود که به یکباره نیروهای یگان ویژه با موتور سیکلت به داخل جمعیت آمده و مانع از پیشروی جمعیت شدند ناگهان افراد لباس شخصی با موتور سیکلت و باتوم به جمعیت حمله کردند و مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند چند نفر را نیز بازداشت کردند و به داخل ون نیروی انتظامی منتقل کردند .در این میان نیروهای لباس شخصی یک زن میان سال را به طرز وحشیانه ای گرفتند و به درون یک سمند شخصی منتقل کردند این نیروها همچنین با حمله به ماشین هایی که ایستاده بودند باعث آسیب به این ماشین ها شدند تا ساعت 9 شب نیزبه شدت جو امنیتی در حوالی خیابان ارم ،مقابل پردیس ارم دانشگاه شیراز وخیابان ملاصدرا برقرار بود.



سیستان و بلوچستان 

مراسم گرامیداشت 22 خرداد، سالروز انتخابات ریاست جمهوری، توسط دانشجویان حامی جنبش سبز در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید. 

در این تجمع دانشجویان سکوت نموده و دست به اعتصاب غذا زدند. در این مراسم که حدود 1000 نفر شرکت کننده داشت، شاهد حضور اشخاص از اقوام مختلف، از جمله کرد، لر و بلوچ بودیم. در حین برگزاری این اعتصاب، عده ای از عوامل کمیته انضباطی دانشگاه  قصد  ایجاد درگیری و نزاع داشتند که خوشبختانه با هوشیاری دانشجویان این مشکل برطرف گشت. 

در پایان این تجمع دانشجویان دست در دست هم اقدام به تشکیل زنجیره بزرگ انسانی نموده و اعلام نمودند که در صورت ایجاد مشکل و صدور احکام انضباطی برای آنان، بار دیگر دست به تجمع خواهند زد. 

گفتنی ست، از چند روز پیش از این مسئله،  معاونت دانشجویی دانشگاه و دبیر کمیته انضباطی، اقدام به احضار فعالان دانشجویی این دانشگاه نموده و با تهدید ایشان قصد در ارعاب دانشجویان جهت جلوگیری از تجمع را داشتند.

 

تجمع و درگیری در مشهد 

 برخی از شاهدان عینی به کمپین بین المللی حقوق بشر گفتند که در تهران و برخی از شهرهای دیگر از جمله مشهد نیروهای پلیس و بسیجی با حضور گسترده در اقصی نقاط شهر واز جمله در اطراف دانشگاه ها از هر گونه تجمع مسالمت آمیز افراد جلوگیری می کند دربرخی مناطق شهر نیز برخوردهایی با اجتماع کنندگان رخ داده است که هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص این خصوص منتشر نشده است.
 

 

به گزارش یکی از شاهدان عینی اعتراضات پراکنده ودرگیری در اطراف پارک ملت و دانشگاه فردوسی مشهد رخ داده و تعداد از مردم نیز دستگیر شده اند که در این زمینه هم اطلاعات دقیقی درمورد تعداد افراد دستگیر شده در دست نیست. اگر چه یکی دیگر از شاهدان عینی از دستگیری حداقل ده تن در پارک ملت مشهد گفته است. وی به کمپین گفت: «‌از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح دانشگاه های مشهد از جمله دانشگاه های فردوسی، آزاد، سجاد و پیام نور مشهد شاهد حضور گسترده نیروهای پلیس و لباس شخصی ها بود. او گفت که این نیروها از تجمع دانشجویان جلوگیری می کنند و خود وی شاهد درگیری بین دانشجویان و نیروهای پلیس بوده است.

-\-\-

-

-

-

آخرين وضعيت پرونده‌هاي مفيدي، نظرآهاري و زيدآبادي
جرس: وكيل بدرالسادت مفيدي، شيوانظرآهاري و احمد زيدآبادي آخرين وضعيت پرونده‌هاي موكلان خود را تشريح كرد.



به گزارش ایلنا محمد شريف در خصوص علت تجديد وقت شدن جلسه رسيدگي به اتهامات مفيدي دبيرانجمن صنفي روزنامه‌ نگاران ايران گفت: به دليل اينكه پرونده اتهامي ديگر عليه موكلم در شعبه دوم بازپرسي دادسراي امنيت مطرح بود،براي ادغام پرونده‌ها جلسه رسيدگي تجديد وقت شد.


وي اتهام‌هاي مفيدي را اجتماع و تباني جهت ارتكاب جرم عليه امنيت داخلي و خارجي و تبليغ عليه نظام عنوان كرد.

شريف در خصوص آخرين وضعيت پرونده شيوانظرآهاري نيز گفت: بعد از آنكه براي ادغام پرونده‌هاي اتهامي دادگاه تجديد شد،تاكنون براي جلسه بعدي تعيين وقت صورت نگرفته است.

وكيل نظرآهاري اتهامات موكل خود را محاربه، اجتماع و تباني جهت ارتكاب جرم و اغتشاش عنوان كرد و ادامه داد: تاكنون براي تبديل قرار بازداشت به شعبه 26 دادگاه انقلاب مراجعه كردم، اما با اين درخواست موافقت نشده است.

شريف كه وكالت احمد زيدآبادي را نيز برعهده دارد از عدم موافقت با اعطاي مرخصي به موكل‌اش خبرداد.



انتقال محمد نوری‌زاد به بند ۳۵۰ اوین

محمد نوری زاد، نویسنده زندانی امروز از بند هفت زندان اوین به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شد.

علت جابجایی نوری‌زاد ایجاد محدودیت برای وی در ارتباط تلفنی و انتقال پیام‌ها و نامه‌هایش به بیرون زندان عنوان شده است.

به گزارش کلمه، بند ۳۵۰ اوین نسبت به بند هفت که نوری زاد تا دیروز در آن زندانی بود؛ از محدودیت‌های بیشتری برخوردار است. یکی از این محدودیت‌ها، تماس تلفنی است. زندانیان بند ۳۵۰ که اغلب‌شان از زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات هستند، روزانه سه تا پنج دقیقه حق تماس تلفنی دارند در حالی که این امکان در بندهای دیگر زندان اوین از جمله بندهای زندانیان عادی بدون محدودیت خاص زمانی است.

نوری‌زاد که تاکنون در بند هفت اوین که به نام اندرزگاه هفت معروف است با تعدادی زیادی از زندانیان عادی و چند نفر از زندانیان سیاسی زندانی بود، با استفاده از این امکان موفق شده بود نامه پنجم خود به رهبری ایران و همچنین نامه به سید حسن خمینی را به بیرون انتقال دهد.

محمد نوری زاد به سه و نیم سال زندان همراه با پنجاه ضربه شلاق محکوم شده است.

وی به دلیل سه نامه به رهبری و مقاله ای در نقد سخنان جناحی رییس قوه قضایه بازداشت شد که ۷۰ روز آن را در انفرادی بود.



آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات عیسی سحرخیز، تیر ماه برگزار می‌‌شود


روز ۲۷ تیر ماه به عنوان آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات عیسی سحرخیز در نظر گرفته شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی که از تیرماه سال گذشته بازداشت شده است، روز ۲۷ تیرماه آینده برگزار خواهد شد.

نسرین ستوده با اعلام این خبر گفت: "بازجویی‌های آقای سحرخیز از مدت‌ها پیش به اتمام رسیده است و در حالی که قرار مجرمیت ایشان نیز بسیار دیر صادر شده است همچنان در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند."

ستوده افزود: "آقای سحرخیز تا مدت‌ها از حق ملاقات با خانواده خود محروم بوده‌اند و در دوران بازداشت شرایط دشواری را تحمل کرده‌اند."

اتهامات سحرخیز فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری عنوان شده است.

نسرین ستوده با اشاره به پیگیری‌های مکرر خود در این زمینه گفت: «بازپرس پرونده آقای سحرخیز، هر بار که برای پیگیری می‌رفتم، اعلام می‌کرد که هنوز پرونده ایشان در دست وزارت اطلاعات است و برای شعبه ارسال نشده است. این در حالی است که حدود یک سال از بازداشت ایشان می‌گذرد. هنوز احضاریه رسمی برای تشکیل جلسه بازپرسی به هیچ یک از وکلا ابلاغ نشده است اما طبق ابلاغ به خود آقای سحرخیز و اطلاع غیررسمی وکلا آخرین جلسه دادگاه ایشان در تاریخ ۲۷ تیرماه آینده برگزار خواهد شد.»

روز دهم خردادماه جاری، عیسی سحرخیز به همراه جمعی از دیگر زندانیان سیاسی به زندان کچویی کرج منتقل شدند. وی که پیشتر این انتقال در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد به دلیل فشارهای شدید به بیماری قلبی مبتلا شده بود و با وجود توصیه‌های پزشکان زندان مبنی بر لزوم انتقال ایشان برای انجام معاینات لازم به خارج از زندان مقامات زندان از این امر ممانعت کردند.

پیش‌تر در بهمن ماه سال گذشته شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت اولین جلسه رسیدگی به پرونده‌ی وی را تشکیل داد. عیسی سحرخیز دوران بازداشت خود را در بند ۲۰۹ و ۳۵۰ بازداشتگاه اوین گذراند و پس از مدتی به زندان رجایی‌شهر منتقل شد. با وجود اعتراض وکلای سحرخیز به این انتقال غیرقانونی وی مدتی پیش از زندان رجایی‌شهر به زندان کچویی و بندی به نام دارالقرآن منتقل شد.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات عیسی سحرخیز ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود.

 

بی‌خبری از وضعیت علیرضا اخوان، فعال حقوق کارگران

پس از گذشت ۹ روز از بازداشت علیرضا اخوان، فعال حقوق کارگران، خانواده اش از وضعیت او بی اطلاع هستند.

علیرضا اخوان در همان روز بازداشت طی تماسی با خانواده خود خبر داد که در بند ۲۰۹ اوین بازداشت است، اما پس از آن هیچ گونه تماسی نداشته است.

به گزارش خبرنامه گویا، بیتا طاهباز، همسر علی اخوان گفته به دلیل آنکه پرونده وی در داسرای مستقر در اوین است، وکلا و خانواده او به پرونده دسترسی ندارند و تاکنون پاسخی نسبت به دلیل دستگیری و اتهامات او دریافت نکرده اند.

علیرضا اخوان، از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگران و از مدافعان جنبش زنان، در ساعت ۴ بامداد روز جمعه ۱۴ خرداد، پس از تفتیش منزل بازداشت و روانه بند ۲۰۹ زندان اوین شد.

 

نیمه تمام ماندن دادگاه مدیران جامعه ی بهایی

دادگاه مدیران جامعه ی بهایی در حالی بدون اخذ نتیجه، نیمه تمام باقی ماند که ادامه ی آن به فردا موکول شد.

جلسه ی چهارم دادگاه هفت مدیر جامعه ی بهایی امروز نیمه تمام باقی ماند.

به گزارش رهانا، این دادگاه در حالی نیمه تمام باقی ماند که ادامه ی آن به فردا ۲۳ خرداد راس ساعت ۹:۳۰ دقیقه ی صبح موکول شد. همچنین در این جلسه ی نیمه علنی، از خانواده ی هر کدام از این افراد، یک نماینده حضور داشتند.

لازم به ذکر است که مدیران جامعه ی بهایی ایران بیش از ۷۵۰ روز در بازداشت موقت به سر برده اما هنوز حکم نهایی دادگاه ایشان مشخص نشده است.

 

آزادی کامران آسا، حمیدرضا و اشکان مسیبیان از زندان


ساعاتی قبل کامران آسا، حمیدرضا و اشکان مسیبیان پس از تودیع وثیقه، از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شدند.

کامران آسا، حمیدرضا و اشکان مسیبیان طی چند روز گذشته به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شده بودند.

به گزارش رهانا، کامران آسا، برادر کیانوش آسا، دانشجویی که در اعتراض‌های پس از انتخابات سال پیش به دست ماموران انتظامی کشته بود، برای بار دوم در تاریخ ۱۰ خرداد ماه بازداشت شده بود.

اشکان مسیبیان نیز از جمله دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه است که پس از انتخابات سال گذشته احکام تعلیق از تحصیل دریافت کرده است.



دانشجویان بازداشت شده  ٢٢ خرداد را آزاد کنید

جـــرس: در پی ضرب و شتم تعدادی از دانشجویان سبز دانشگاه تهران در مراسم ٢٢ خرداد امسال آن دانشگاه توسط نیروهای بسیج، حراست و انتظامات، جمعی از اعضای انجمن اسلامی پردیس مرکزی دانشگاه تهران، با صدور بیانیه ای، نسبت به این مسئله شدیدا اعتراض کردند.


روز شنبه بیست و دوم خرداد ماه ۸۹، به مناسبت سالگرد انتخابات و همچنین آغاز خیزش جنبش سبز مردم ایران، جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در صحن دانشگاه دست به تجمع و همچنین تظاهرات زده و شعارهایی علیه دولت سر دادند؛ که مورد تعقیب و ضرب و شتم توسط بسیج و حراست قرار گرفته و گروهی از آنان بازداشت شدند.


نامه سرگشاده دانشجویان دانشگاه تهران شرح ماوقع را چنین شرح می دهد: بعد از ظهر شنبه بیست و دوم خرداد ماه، جمعی از دانشجویان با وجود تهدیدهای مسئولین دانشگاه و فضای رعب آور خارج از دانشگاه، در ادامه اعتراضات به دولت غیر قانونی فعلی دست به تجمعی اعتراضی آمیز زدند. پس از دقایقی از شکل گیری این تجمع در حالی که دانشجویان در حال حرکت به سمت سر در دانشگاه بودند، در اقدامی بی سابقه که صد البته با هماهنگی مسئولین دانشگاه صورت پذیرفته بود، حراست با سازماندهی تعداد کثیری از نگهبانان دانشگاه، برای سرکوب این اعتراض خودجوش دست به کار شده و با جمعی از اعضای بسیج دانشجویی به ضرب و شتم دانشجویان پرداخت."


دانشجویان دانشگاه تهران خاطرنشان کردند "حرکت های غیرمعقول و نامتعارف اعضای بسیج دانشجویی هیچ گاه دور از ذهن نبوده و نمی باشد. اما آنچه که دور از شان محیط دانشگاه می باشد این است که نگهبان و دربان دانشگاه اقدام به ضرب و شتم دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس و حتی دکترای دانشگاه بنماید. صحنه های ناراحت کننده ای که شنبه بعد از ظهر اتفاق افتاد مانند تعقیب و گریز چند نگهبان برای دستگیری یکی از دانشجویان فوق لیسانس دانشگاه در محوطه دانشکده حقوق، ضرب و شتم و بی حرمتی نسبت دانشجویان توسط برخی از نگهبانان و همچنین درگیری های لفظی و فیزیکی شدید، همگی ناشی از بی کفایتی ریاست دانشگاه تهران دارد. البته ما قصد نداریم خدمات برخی از این نگهبانان عزیز را نادیده بگیریم ولی مسئولین دانشگاه نباید اجازه بدهند که نگهبان و دربان دانشگاه از حدود قانونی خود خارج شده و دست به این گونه اعمال خارج از حیطه کاری خود بزند."


صادر کندگان بیانیه تاکید کرده اند "ضمن محکوم کردن ماوقع رخ داده، خواستار آزادی تمامی دانشجویان دستگیر شده در تجمع اعتراض آمیز بعد از ظهر شنبه می باشیم و از کلیه دانشجویان خواستاریم تا در روزهای آتی با تجمعات اعتراض آمیز خود این حرکات را محکوم نموده و اعتراض خود را به گوش مسئولین دانشگاه و مسئولین وزارت علوم برسانند."


گفتنی است در پی تجمع اعتراض آمیز شنبه بعد از ظهر در دانشگاه تهران، که توسط نیروهای حراست و بسیج دانشجویی به خشونت کشیده شد، تعدادی از دانشجویان سبز دانشگاه توسط حراست دستگیر شده و به ساختمان مرکزی حراست داخل دانشگاه منتقل گشتند.


شنیده ها حاکیست که برخی از دانشجویان در حال تدارک و ساماندهی تظاهراتی گسترده در روز سه شنبه ٢۵ خرداد ماه در صحن داخلی دانشکده فنی دانشگاه (پردیس مرکزی) می باشند .

-

-

۱ نظر:

ناشناس گفت...

امیر علی فیلترت کردن یه کاری کن!!!!!