۲۲ خرداد ۱۳۸۹

[IranPressNews] IranPressNews : ايران پرس نيوز - 22 خرداد؛ بازداشت بیش از یکصد نفر در تهران

22 خرداد؛ بازداشت بیش از یکصد نفر در تهران

---------------------------------------------------------------------------

خبرگزاری هرانا - در تظاهرات خودجوش مردمی در سالگرد اعتراضات به نتیجه انتخابات، نیروهای انتظامی-امنیتی و اطلاعاتی اقدام به بازداشت بیش از 100 نفر از معترضین و هموطنان کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، از ساعت 16 عصر امروز خیابان های تهران شاهد درگیری های پراکنده بین جوانان و زنان با نیروهای ضد شورش و لباس شخصی بود و در این بین بیش از 100 نفر از هموطنان توسط نیروها و ارگان های مختلف بازداشت و به مکان های نامعلومی منتقل شدند.

دانشجویان دانشگاه ها شریف و تهران نیز اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی نمودند که در ساعات بعدی ضد و خورد هایی بین نیروهای حراست، بسیج و دانشجویان معترض در داخل دانشگاه شکل گرفت. این در حالی بود که رفت و آمد سایر دانشجویان به داخل دانشگاه تحت عنوان تعطیلی دانشگاه ممنوع اعلام شده بود.

هم چنین صد ها تن از موتور سواران در اقدامی خشونت آمیز با رفتن به پیاده روهای و معابر عبور شهروندان اقدام به ضرب و شتم و فحاشی و سر دادن شعارهای تحریک آمیز نمودند. این نیروها اقدام به شکستن تلفن های عمومی و تخریب کامل کیوسک ها نمودند تا از خبررسانی شهروندان به نقاط دیگر جلوگیری کنند.

ده ها فیلم بردار آماتور توسط نیروهای امنیتی در بین جمعیت ها و خودروهای عبوری شناسایی و بعضا بازداشت شدند. اکثر بازداشت ها در خیابان های فرعی و کوچه های خلوت صورت پذیرفته است.

گفتنی است کلیه ی مسیرهای منتهی به خیابان انقلاب توسط گارد ضد شورش و با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی بسته شده بود.


---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/077922.htm


--

The webmaster!

--
-
بیست و دوم خرداد در راه است
-

هیچ نظری موجود نیست: